Wystrzał a następnie brak mocy

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • krzysiekR
    Classic
    • 2009
    • 5

    Wystrzał a następnie brak mocy

    pstrykacz, nie :P jakieś 10 lat temu było znośnie :lol:
  • KrisMil
    Classic
    • 2007
    • 27

    #2
    Wystrzał a następnie brak mocy

    Witam

    Prośba o pomoc.
    Silnik 1,9TDI BXE z 2007, przebieg 212ooo km

    Najpierw na luzie zaniepokoiłem się falowaniem na wolnych obrotach.
    Obroty na kolejnych światłach się uspokoiły (nie wiem czy jest związek)
    Niemniej po przejechaniu 2-3km, przy przyśpieszaniu usłyszałem najpierw wystrzał, a następnie brak mocy.
    Auto może jechać na poziomie 1000-1500 obrotów, przy większych obrotach brak mocy, szarpanie.

    Pytanie co to może być?
    Nadmienię, że turbo było regenerowane przy 170ooo km
    Ostatnio też wymieniałem czujnik położenia wału

    Komentarz

    • Nedar
      Ambiente
      • 2009
      • 209
      • Octavia II combi (1Z5)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      #3
      Witam.
      Na poczatek sprawdz wszystkie polaczenia na dolocie powietrza do silnika (miedzy turbo, a intercoolerem oraz intercoolerem i kolektorem dolotowym). Wystrzal mogl byc przyczyna wyskoczenia z mocowania (lub pekniecia ze starosci) przewodu gumowego. Czesc przewodow jest dostepna spod maski, ale przyda sie tobie jakis kanal najazdowy (lub podnosnik w zaprzyjaznionym warsztacie). Wskazana pomoc drugiej osoby, ktora bedzie mogla operowac pedalem gazu, gdy bedziesz pod autem. Swist powietrza moze pomoc w szybszym okresleniu miejsca nieszczelnosci.
      Mialem taki przypadek, jak zle wpialem przewod gumowy do kolektora ssacego. Podczas przyspieszania byl huk spod maski i utrata mocy. Na szafie nie wyswietlilo bledu. Powietrze z turbiny szlo w plener, a auto jechalo jakby mialo z 50KM.

      Przepraszam za pisownie, ale pisze z telefonu.
      pozdrawiam

      Komentarz

      • gomar
        Rider
        • 2012
        • 480

        #4
        KrisMil, faktycznie skoro był huk możliwe jest że to coś z przewodami przy turbinie. Miejmy nadzieje, że nie panewki... Lepiej nie kombinuj z autem tylko zawołaj jakiegoś mechaniora... Opowiedz coś o aucie czy masz od nowości jaki olej co ile itd.
        SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
        http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Spadła rura od sprezarki... albo pękła....
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • rOBERTO795
            RS
            • 2009
            • 3465
            • Octavia III (5E3)
            • CHHB 2.0 TSI RS 220 KM

            #6
            Re: Wystrzał a następnie brak mocy

            Zamieszczone przez KrisMil
            Witam

            Prośba o pomoc.
            Silnik 1,9TDI BXE z 2007, przebieg 212ooo km

            Najpierw na luzie zaniepokoiłem się falowaniem na wolnych obrotach.
            Obroty na kolejnych światłach się uspokoiły (nie wiem czy jest związek)
            Niemniej po przejechaniu 2-3km, przy przyśpieszaniu usłyszałem najpierw wystrzał, a następnie brak mocy.
            Auto może jechać na poziomie 1000-1500 obrotów, przy większych obrotach brak mocy, szarpanie.

            Pytanie co to może być?
            Nadmienię, że turbo było regenerowane przy 170ooo km
            Ostatnio też wymieniałem czujnik położenia wału
            Tak jak pisali wyżej sprawdz połączenia dolotu. Jak cos to słuze pomocą.
            OI 1,8T 4x4 I-sze 1,8T w Polsce z K04-TFSI (3XXKM 4XXNm )

            DIAGNOSTYKA VAG - CHIPTUNING zapraszam. 791-603-634.

            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=29138

            Silnik i skrzynię smaruje MILLERS.

            Komentarz

            • KrisMil
              Classic
              • 2007
              • 27

              #7
              Dziękuję wszystkim za rady.
              Faktycznie wyskoczył przewód gumowy od sprężarki z zaczepów.
              Wystarczyło wcisnąć go i wszystko wróciło do normy.

              ps.
              Tym razem odbyło się bez kosztowo

              Komentarz

              • vtaxi
                Classic
                • 2012
                • 33

                #8
                Witam
                Mam podobny problem natomiast nie słyszałem żadnego strzału (być może przez głośną muzykę)
                Stało się to jadąc przez miasto kiedy zaczęło mi się spieszyć, muzyka głośniej i gaz w podłogę. W pewnym momęcie zabrakło mocy, zaczęła jechać jak by miała 50km (!)
                Nie słyszę też charakterystycznego "świzgania" turbo.
                Nie dawno miałem problemy z EGR'em który ostatecznie wymieniłem na nowy.
                Dodam tylko, że jeżdżę raczej spokojnie, tzw. ecodriving'iem. Nie dawno wymieniany olej, przebieg 210500.
                Ratujcie bo w niedzielę mam małą trasę do zrobienia jakieś 600-700 kilometrów i nie wiem czy ewentualnie mogę tak z tym jechać.
                Pozdrawiam Tomek.

                Komentarz

                • gomar
                  Rider
                  • 2012
                  • 480

                  #9
                  vtaxi, kolego zrób to co było tu napisane, ogólnie znam człowieka któremu tak się stało jak wracał z Wiednia i jakoś dojechał do domu. Być może to pierdoła, jakiś przewód wyskoczył obadaj
                  SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                  Komentarz

                  • vtaxi
                    Classic
                    • 2012
                    • 33

                    #10
                    Kurcze, naprawiło się samo.
                    Czy to może być początek jakiejś grubszej sprawy?
                    Pozdrawiam Tomek.

                    Komentarz

                    • gomar
                      Rider
                      • 2012
                      • 480

                      #11
                      vtaxi, może geomeria się przycięła? Błąd jakiś wyskoczył?
                      SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                      Komentarz

                      • vtaxi
                        Classic
                        • 2012
                        • 33

                        #12
                        Nic mi się nie wyświetliło, ani żadna kontrolka nie świeciła.
                        U znajomego sie podpiołem pod skaner i pokazał P0234.
                        Koleszka sprawdził gdzieś w sieci i powiedział coś o jakichś kierowniczkach w turbinie, że brudne ale nie skumałem za bardzo :/
                        Pozdrawiam Tomek.

                        Komentarz

                        • gomar
                          Rider
                          • 2012
                          • 480

                          #13
                          SPRZEDAM! Nakładki na rączkę fotela do OII :
                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...046007#1046007

                          Komentarz

                          • vtaxi
                            Classic
                            • 2012
                            • 33

                            #14
                            Dzięki. Na pewno się przyda
                            Pozdrawiam Tomek.

                            Komentarz

                            • Tobi77
                              Rider
                              • 2012
                              • 509
                              • Octavia I combi (1U5)
                              • AHF 1.9 TDI VP 110 KM

                              #15
                              Podepnę się - ja dzisiaj na autobanie usłyszałem wystrzał, dałbym se coś uciąć, że to u mnie. Myślałem, że wystrzeliła opona, ale nie, auto też nie straciło mocy, nic się nie dzieje.
                              Ale czy wystrzał mógł być spowodowany złej jakości paliwem? Ostatnio tankowałem na innej stacji niż zwykle, co prawda Shell, ale ja tam nikomu nie ufam.
                              Moja Octavia

                              Komentarz

                              Pracuję...